PMK
Kryzys na rynku stoczniowym mocno odbił się na wynikach największej stoczni świata – Hyundai Heavy Industries. Zakład zanotował bowiem prawie 50 proc. spadek zysku netto w drugim kwartale 2017 roku.
Zysk HHI wyniósł w tym okresie 61,6 mln dolarów, dużo mniej niż w tym samym okresie w zeszłym roku, gdy ten wynik wyniósł 122,5 mln dolarów. Zysk operacyjny także spadł, z 175,7 do 151,7 mln dolarów (-13,7 proc.). Z kolei przychody stoczni spadły o 23,8 proc., z 6,07 do 4,62 mld dolarów.
Dobre czasy mogą jednak znów nadejść dla koreańskiej stoczni. W tym roku armatorzy zakontraktowali tam bowiem budowę 62 nowych statków o wartości 3,8 mld dolarów.
Liczba zamówień wzrosła aż o 500 proc. w porównaniu do pierwszych 6 miesięcy 2016 roku, kiedy zakontraktowano tylko 12 jednostek. Tylko w maju HHI wywalczyła 20 kontraktów o wartości 1,3 mld dolarów. Dodatkowo w przypadku wykorzystania wszystkich dodatkowych opcji liczba jednostek wzrośnie do 29, a wartość zamówień do 1,9 mld dolarów.
Obecnie stocznia już przekroczyła połowę swojego celu, który zakładał uzyskanie w 2017 roku kontraktów o wartości 7,5 mld dolarów. Dwie trzecie zamówionych statków to tankowce o nośności ponad 100 tys. dwt, co stanowi połowe VLCC (największych tankowców) zamówionych na świecie.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów